Bilgisayar Grafikleri(2015) – OpenGL de Nesneleri Eksenlere Göre Döndürme

grafik_ornek2_2015_1

grafik_ornek2_2015_2 grafik_ornek2_2015_3

 

Etiketler: , , , ,
2 comments on “Bilgisayar Grafikleri(2015) – OpenGL de Nesneleri Eksenlere Göre Döndürme
  1. xyz dedi ki:

    Hocam başlangıçta aci_ucgen =0.0f . burda bi döngü filan da yok neden aciyi arttırıyoruz kodun sonunda? sanırım ikinci çalıştırmamızda dönme açısı değişecek

    • caglar dedi ki:

      bu değişken yerel olmayıp global olarak kullanılmıştır. kullanılan FPS değerine göre display fonksiyonu çağrıldığı için global değişkende yapılan değişim sonraki fonksiyon çağrımında kullanılabilecek hale gelir. Dolayısıyla her çağrımda yeni değer ile işlemler gerçekleştirilir. Display içerisinde kullanılacak olan döngü bir döndürme işlemi yapmaz. Çünkü her display fonksiyon çağrımı sonunda ortaya çıkan sonucu ekran üzerinde görmekteyiz. Dolayısıyla içeride yazılacak bir döngü cismi sadece oluşturmada kullanılabilir. Dönderme gibi işlemleri global değişken kullanmadan yapamayız.

      gl.glRotatef(aci_ucgen, 0.0f, 1.0f, 0.0f); olarak verilen kodda y eksenine göre döndürme işlemi yapıyoruz. display sonunda değişkene değer ilave ederek sonraki display çağrımında yeni bir değere göre döndürme işlemi yapılmış oluyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.