Bilgisayar Grafikleri Dersi OpenGL Taslağı

Aşağıdaki kod bilgisayar grafikleri dersinde kullanılacak olan taslak koddur. Çalışmalarımızın tamamını bu taslak üzerinde gerçekleştireceğiz. Bilgisayar Grafikleri Lab. bu taslağı kullanabilmeniz için ağ üzerinde dosya paylaşımı yapılacaktır.

bilgisayar_grafikleri_taslak_2015

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import javax.media.opengl.*;
import javax.media.opengl.awt.GLCanvas;
import javax.media.opengl.glu.GLU;
import com.jogamp.opengl.util.FPSAnimator;
import static javax.media.opengl.GL.*;  // GL sabitlerini import et
import static javax.media.opengl.GL2.*; //

//sudo apt-get install libjogl2-java
//.bashrc classpath tanimlamasi
//export CLASSPATH=/usr/share/java/jogl2.jar:/usr/share/java/gluegen2-rt.jar:$CLASSPATH


public class taslak extends GLCanvas implements GLEventListener {

   private static String BASLIK = "başlık";
   private static int CIZIMALANI_GENISLIK = 320; 
   private static int CIZIMALANI_YUKSEKLIK = 240;
   private static int FPS = 60; 
   
   private GLU glu;

   public taslak() { //yapilandirici
      this.addGLEventListener(this);
   }	

   public static void main(String[] args) {
      SwingUtilities.invokeLater(new Runnable() {
         public void run() {
            GLCanvas canvas = new taslak(); // upcasting, sınıftan nesne
            canvas.setPreferredSize(new Dimension(CIZIMALANI_GENISLIK, CIZIMALANI_YUKSEKLIK)); // cizim alani boyut tanimlamasi
            final FPSAnimator animator = new FPSAnimator(canvas, FPS, true); // cizim alani 
            JFrame frame = new JFrame(BASLIK); // pencere nesnesi
            frame.getContentPane().add(canvas); // cizim alaninin pencereye eklenmesi
            frame.addWindowListener(new WindowAdapter() {
               public void windowClosing(WindowEvent e) { // program sonlandildiginda
                  new Thread() { 
                     public void run() {
                        if (animator.isStarted()) animator.stop(); // calisiyorsa durdur
                        System.exit(0);
                     }
                  }.start();
               }
            });
            frame.pack(); // pencere boyutunu icerige gore ayarla
            frame.setVisible(true); // pencereyi gorunur yap
            animator.start(); // cizimi baslat
         }
      });
   }
   
   public void dispose(GLAutoDrawable drawable) { }	// kaynaklari serbest birakma 

   // baslangic durumlari	
   public void init(GLAutoDrawable drawable) {
      GL2 gl = drawable.getGL().getGL2();      
      glu = new GLU();                         
      gl.glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.0f); // arka plan rengi
   }

   // cizim alani degisince cizimi olcekle
   public void reshape(GLAutoDrawable drawable, int x, int y, int width, int height) {
      GL2 gl = drawable.getGL().getGL2();  

      float aspect=(float)1.2; // olcek
      gl.glViewport(0, 0, 320, 240); // gorunecek sahnenin pencere uzerindeki koordinatlari ve boyutu (gorus alani) 
      gl.glMatrixMode(GL_PROJECTION);  //izdusum matrisini sec
      gl.glLoadIdentity();  // matrisi baslangic durumuna getir           
      glu.gluPerspective(45.0, aspect, 0.1, 100.0); // persipektif goruntu kameranin bulundugu noktan cikan isinlara ait aci, yeni cercevenin en/boy orani, yeni cercevenin bakis noktasina olan yakinlik ve uzakligi  
      gl.glMatrixMode(GL_MODELVIEW); // model matrisini sec
      gl.glLoadIdentity(); // matrisi baslangic durumuna getir
   }

   // cizim	
   public void display(GLAutoDrawable drawable) {
      GL2 gl = drawable.getGL().getGL2();  
      gl.glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); //yeniden cizim icin tampon bellek temizligi
      gl.glLoadIdentity(); // matrisleri sifirla

	// kod kismi baslangic
      gl.glTranslatef(-1.5f, 0.0f, -6.0f); // koordinat 
      gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); // mavi
      gl.glBegin(GL_TRIANGLES); // ucgen
         gl.glVertex3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
         gl.glVertex3f(-1.0f, -1.0f, 0.0f);
         gl.glVertex3f(1.0f, -1.0f, 0.0f);
      gl.glEnd();

      gl.glTranslatef(3.0f, 0.0f, 0.0f); // koordinat
      gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);	// kırmızı
      gl.glBegin(GL_QUADS); // dortgen
         gl.glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f);
         gl.glVertex3f(1.0f, 1.0f, 0.0f);
         gl.glVertex3f(1.0f, -1.0f, 0.0f);
         gl.glVertex3f(-1.0f, -1.0f, 0.0f);
      gl.glEnd();
	// kod kismi bitis
   }
}

 

 

Share